Cztery lata temu w Stoczni Szczecińskiej Nowa został zwodowany ostatni statek – „Fesco Vladimir”. Jednostka została wyprodukowana dla rosyjskiego armatora i była 673 jednostką wybudowaną w Szczecinie od zakończenia wojny i zarazem 45 produktem SSN.
„Fesco Vladimir” to kontenerowiec o długości 184 metrów. Szeroki na ponad 25 metrów, może jednorazowo zabrać na pokład do 1730 kontenerów.
Z ciekawostek, warto wspomnieć, że ta jednostka otrzymała tytuł Significant Ship of the Year 2008. To globalne wyróżnienie nadawane od 1990 roku przez brytyjskie Królewskie Stowarzyszenie Architektów Okrętowych. W sumie w ten sposób zostało uhonorowanych 15 statków zbudowanych w Szczecinie.
Szczecińska Stocznia Nowa powstała w 2002 roku i specjalizowała się w budowaniu kontenerowców, statków handlowych, chemikaliowców i jednostek wielozadaniowych. Dysponowała trzema pochylniami o różnych długościach – Wulkan 1, Wulkan Nowa, Odra Nowa – oraz nabrzeżem wyposażonym w 11 żurawi.

Wśród 45 wyprodukowanych tu okrętów znalazły się m.in.: „Cala Pancaldo” (kontenerowiec z 2007 roku), „Bow Star” (chemikaliowiec, 2004) i „Norasia Atlas” (kontenerowiec, 2005).
Drogi czytelniku:
Dokonałeś historycznego odkrycia? Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Chciałbyś podzielić się z nami wiedzą na temat atrakcji turystycznej, o której warto opowiedzieć? Wystarczy, że do nas napiszesz! mail:
info@zp.pl