
Po wielu latach przepychanek i starań, bez żadnego rozgłosu i przecinania wstęgi, otwarto kolejowe mosty na Odrze w pobliżu Siekierek.
Trochę historii:
20-12-1892 otwarcie linii Wriezen – Siekierki (Zäckericker Loose)
15-03-1945 wysadzenie przez Niemców mostu kolejowego i drogowego
28-06-1957 odbudowa mostu kolejowego i otwarcie dla ruchu towarowego
01-02-1982 zamknięcie dla ruchu towarowego
02-03-2002 na most wschodni po raz ostatni wjechała lokomotywa -
impreza kolejowa Po II wojnie światowej przeprawa została przedzielona granicą - most wschodni wraz z kawałkiem lądu przypadł Polsce, a most zachodni Niemcom. Po polskiej stronie wybudowano strażnicę. Część niemiecka odgrodziła się bramą i zasiekami z drutu kolczastego. Nie zmieniło się to nawet po wejściu Polski do strefy Schengen.
Dopiero w zeszłym tygodniu mosty zostały otwarte dla ruchu pieszego. Namawiamy do korzystania z przeprawy. Po stronie niemieckiej biegnie atrakcyjny szlak rowerowy, a i same mosty są fantastycznymi tarasami widokowymi na rozlewiska Odry.
Zalecamy jedank ostrożność, ponieważ przez ostatnie lata złomiarze usiłowali rozebrać most na części. Dlatego po polskiej stronie ubytki w stalowych płytach, znajdujących się między torami, zostały uzupełnione drewnem.