Z inicjatywy Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego rozpoczęto prace nad przystosowaniem do użytku mostu Siekierki – Neurüdnitz. Jest to najdłuższy most na Odrze. Konstrukcja mierzy dokładnie 785 metrów. Obiekt ma być wyposażony także w chodniki, ścieżkę rowerową oraz platformy widokowe. Trasa rowerowa na moście sprawi, że połączenie się z najpopularniejszym niemieckim szlakiem tego typu, Odra-Nysa, stanie się wreszcie możliwe. Jest to niezwykła szansa na stworzenie atrakcji turystycznej na skalę europejską, która połączy funkcję komunikacyjną i widokową. Z pewnością przyciągnie to na nasze tereny turystów z całej Polski, a także Niemiec.
Próby adaptacji nieczynnego mostu trwały już od 2004 roku. 1 czerwca 2013 roku miał on zostać otwarty dla ruchu turystycznego. Plan zakładał kursy po moście drezyną. Za sprawą grupy niemieckich ekologów otwarcie jednak odwołano. Znaleźli oni bowiem gniazdo chronionego gatunku puchacza, a wystraszone młode mogłyby wypaść i utonąć w rzece.
Bubo Bubo – bo tak brzmi nazwa łacińska owego gatunku – już teraz jest traktowany jako symbol projektu.

Wokół mostu rozciągają się przepiękne tereny, zwane Kostrzyneckim Rozlewiskiem. Obszar jest najmniej zmienioną doliną rzeczną w Europie i nie bez powodu określany „Polską Amazonką”. Szczególnie zachwyceni będą miłośnicy ptactwa, bowiem oprócz wyżej wspomnianej „maskotki” przedsięwzięcia znajduje się tu ponad 170 gatunków ptaków. Mało jest miejsc, gdzie przyroda rządzi się swoimi prawami, a to z pewnością do nich należy. Obiekt stanie się wspaniałym tarasem widokowym, z którego będzie można podziwiać całą otaczającą faunę i florę.
Przeprawa jest ciekawa również pod względem historycznym. W roku 1892 znajdowały się tu dwa mosty zbudowane przez Niemców: drogowy i kolejowy. Oba zostały zniszczone przez niemieckie wojska w 1945 roku. Obecna konstrukcja służyła jedynie do przerzucania wojsk i nigdy nie przejechał po niej pociąg pasażerski. Na tę chwilę most jest odcięty od sieci kolejowej, a z powodu dziur między szynami wejście na most jest bardzo ryzykowne.
Jeśli wszystko pójdzie dobrze, most zostanie otwarty do użytku już w 2017 roku.