Zaloguj się. Nie masz konta? Zarejestruj się.
Wyszukaj: Hotele Restauracje Atrakcje turystyczne

Zachodniopomorskie

Wycieczka nad Miedwie

Opublikowano w dniu: 2013-05-08       Aktualizowano w dniu: 2013-05-08 Autor: Marek

Wyświetl większą mapę

Maj to świetny czas w roku na spędzanie czasu na powietrzu. Zainspirowani słońcem, spieszymy z pomysłem na rowerową wycieczkę. My tę trasę pokonaliśmy jeszcze w okresie przedwiosennym. Atrakcyjny trakt jest godny polecenia, szczególnie na ciepłe dni.

Startujemy z ulicy Zwierzynieckiej na Prawobrzeżu, a naszym celem będzie Jezioro Miedwie w Morzyczynie. Trasa może być wycieczką na cały dzień. Dystans delikatnie wychylający się ponad granicę 40 kilometrów pokonamy w komfortowej odległości od miejskiego pędu ulicznego.

Naszym pierwszym punktem orientacyjnym jest Jeleni Staw w Kijewie. Po drodze zobaczymy jeszcze więcej podobnych miejsc, skrytych w lasach Puszczy Bukowej.
Jeleni Staw - początek wycieczki
Z tego miejsca pedałujemy dalej w stronę osiedla domów jednorodzinnych i skręcamy w ulicę Kozią. Po kilkuset metrach przejeżdżamy wiaduktem nad autostradą i... jest. Oto otwiera się przed nami niezgłębiona dzicz, docierają do nas rozmaite dźwięki - głównie rozśpiewanych ptaków - oraz zapachy lasu. Jesteśmy w puszczy. Teraz trzeba uważać, żeby nie przeoczyć zjazdu. Najłatwiej jest podążać czerwonym szlakiem. Po chwili od minięcia wiaduktu, dojeżdżamy do skrzyżowania. Z prawej strony pojawił się niebieski szlak. Teraz razem z czerwonym prowadzi prosto. My natomiast opuszczamy kolorowe trasy i na przekór skręcamy w lewo - tędy dojedziemy do Płoni. Można jechać ścieżką, która powstała w miejscu dawnej linii kolejowej. Jednak z uwagi na przysłowiowe "wertepy" i kiepski poziom przystosowania jej dla rowerów, polecamy podróż drogą prowadzącą tuż obok, ale w tym samym kierunku. Nigdzie nie skręcamy i dojeżdżamy do pierwszych zabudowań Płoni przy ul. Mokradłowej.

Trasa nad MiedwieTutaj kierujemy się do ulicy Pyrzyckiej i dalej na Jezierzyce, aż do pętli autobusowej linii 79. Przekraczamy most na rzece Płoni i nieco dalej skręcamy w prawo. Mijamy dwa stawy (Klasztorny i Cysterski) - w tej okolicy można odpocząć i zjeść rybę w smażalni - po czym kierujemy się cały czas prosto, aż do Rekowa.

Trasa jest bardzo przyjemna, przebiega leśnymi traktami, po których można jechać bez większego wysiłku. Chyba, że jest błoto :)

W Rekowie możemy wybrać dwie drogi - jadąc w lewo skrócimy trasę o kilka kilometrów i wyjedziemy w Bielkowie. My jednak zdecydowaliśmy się jechać prosto, do asfaltowej drogi (nr 120). Po dotarciu do Bielkowa, kierujemy się na miejscowość Jęczydół.

Po przejechaniu kilku kilometrów naszym oczom ukazuje się skryty za drzewami blask niebieskiej wody Jeziora Miedwie. Jesteśmy już naprawdę blisko celu! Przed Jęczydołem wykorzystujemy całkiem spory zjazd do pobicia osobistych rekordów prędkości i spotykamy się po chwili na samym końcu drogi.

Skręcamy w lewo i po chwili znajdujemy się przy trasie numer 120. Skręcamy w prawo. To już Morzyczyn. Tutaj możemy czuć się bezpiecznie, gdyż do dyspozycji rowerzystów jest biegnąca wzdłuż wspomnianej drogi asfaltowa ścieżka rowerowa. Ten trakt zaprowadzi nas prosto do promenady.

Promenada nad Jeziorem Miedwie w MorzyczynieZ drogi dla rowerów możemy zjechać (w prawo) w ulicę Nad Miedwinką - wtedy przejedziemy całą promenadę. Jak dowiedzieliśmy się na miejscu, niedawno był to teren, gdzie rowerzyści mogli "wzbogacić się" o mandat. Na szczęście absurdalny zakaz jazdy rowerem po promenadzie został zniesiony i dzisiaj bez obaw możecie tędy pedałować.

Tutaj można uzupełnić zapasy spożywcze i nabrać sił na późniejszą podróż powrotną - w końcu to dopiero połowa trasy :)

My wracaliśmy ulicą Żeglarską, która zaprowadziła nas z powrotem na ścieżkę rowerową. Skręcamy w lewo i jedziemy sobie bezpiecznie aż do Kobylanki. Tutaj przy skrzyżowaniu z drogą krajową nr 10, ścieżka się kończy. Ale my jesteśmy sprytni i tunelem pod ulicą znowu wjeżdżamy las. Teraz traktami Puszczy Goleniowskiej wrócimy do Szczecina.

Dojeżdżamy do miejscowości Motaniec. Tutaj skręcamy w lewo i docieramy do śródleśnej wioski - Niedźwiedź. Po przejechaniu Niedźwiedzia :) znowu jesteśmy w gęstym i pachnącym lesie.

Jedziemy cały czas prosto, tak jak prowadzi droga. Są tu takie skrzyżowania, które przypominają Plac Grunwaldzki - drogi rozchodzą się w ośmiu kierunkach. I to w środku lasu! Ale jadąc cały czas prosto na pewno się nie zgubimy. A tak właśnie wygląda trasa, która zaprowadzi nas do mety - zdjęcie zostało zrobione tuż za miejscowością Niedźwiedź podczas przerwy na batonika :)
Puszcza Goleniowska, okolice miejscowości Niedźwiedź
Po pewnym czasie docieramy do Zdunowa. Możemy skręcić w ulicę Profesora Żuka, lub - jak pokazuje nasza mapa - jechać prosto Starym Szlakiem i po przekroczeniu Płoni, dojechać do Szosy Stargardzkiej. Stamtąd już rzut beretem do mety przy ulicy Zwierzynieckiej.

Drogi czytelniku:
Dokonałeś historycznego odkrycia? Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Chciałbyś podzielić się z nami wiedzą na temat atrakcji turystycznej, o której warto opowiedzieć? Wystarczy, że do nas napiszesz! mail: info@zp.pl
Udostępnij Udostępnij Udostępnij
Zobacz także:

Wierzbno. Nad Miedwiem
11 kilometrów na północ od Pyrzyc i 20 kilometrów na południowy-zachód od Stargardu. Nad brzegiem jeziora Miedwie leży Wierzbno - niewielka miejscowość z pięknym zabytkiem w postaci średniowiecznego kościoła.
Jezioro Miedwie
Jezioro Miedwie. Nieprzebyta tafla błękitu wpisana w pejzaż zachodniopomorskiej krainy. To idealne miejsce zarówno do wypoczynku, jak i aktywnego spędzania czasu.
Komentarze
{I_NICK}
Nazwa:
E-mail:
Nie masz konta? Zarejestruj się.
  1. Gość
    Gość  Ciekawa trasa na sobotę, przyjemnie się jedzie. A nad Miedwiem bardzo miło się zrobiło. Ostatnio byłem tu dosyć dawno - promenada wygląda naprawdę bardzo fajnie.
    2013-05-27 14:30 · Odpowiedz · Raportuj
  2. tri
    tri  Jazda Szosą Stargardzką rowerem nie należy do przyjemnych. Odradzam wszystkim.
    2014-05-26 08:14 · Odpowiedz · Raportuj

Rewal tanie pokoje

POLECAMY W POLSCE
Synagoga w Kazimierzu Dolnym.   Kazimierz Dolny
Pokoje gościnne Beitenu  w dawnej synagodze usytuowanej w samym sercu Kazimierza Dolnego,  pomiędzy Małym i Dużym Rynkiem. ----->

Zamek Gniew   Zamek Gniew
Potężna gotycka twierdza, siedziba królów, hetmanów i starostów, słynący z  turniejów, zaciętych bitew i spektakli zaprasza.  ----->

Karpacz. Hotel Artus.   Karpacz. Hotel Artus
Położenie w bezpośrednim sąsiedztwie Karkonoskiego Parku Narodowego wyróżnia nas wśród innych hoteli. Cisza, spokój i bliskość gór.  ----->

Łagów. Bukowy Dworek   Łagów. Bukowy Dworek
Położony na obrzeżach Łagowskiego Parku Krajobrazowego oferuje kryty basen, centrum fitness, saunę, korty tenisowe oraz wannę z hydromasażem.   ----->

POLECAMY
Moja Polska. Miejsca warte zobaczenia! KREDYCIAK : Forum kredytowe zawierające opisy ofert  z sektora finansowego
średnia ilość wyświetleń dziennie: 181 372
  Newsletter zp.pl
Popularne atrakcje

peuterey outlet peuterey uomo peuterey donna piumini peuterey moncler pas cher doudoune moncler pas cher doudoune moncler canada goose pas cher canada goose femme pas cher canada goose homme pas cher canada goose france hogan outlet hogan scarpe outlet hogan outlet hogan scarpe outlet nike tn pas cher tn pas cher woolrich outlet piumini woolrich outlet nike tn pas cher tn pas cher nike tn pas cher tn pas cher nike tn pas cher nike tn nike air max 90 pas cher nike air max 90